آردوینو چگونه کار میکند؟

آشنایی با آردوینو و انواع بردهای آن

سایت کافه پروژه درنظر دارد با توجه به درخواست های کاربران عزیز آموزش آردوینو را بصورت گام به گام در سایت قرار داده تا بتواند گامی کوچک در راه گسترش فرهنگ آموزش و یادگیری بردارد. در این قسمت به آردوینو چیست؟چگونه از آردوینو استفاده کنیم؟ خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است این آموزش برای دانشجویانی که میخواهند انجام پروژه دانشجویی خود را خودشان به عهده بگیرند بسیار پایه ای و مناسب است.انجام پروژه توسط خود شخص همیشه دلنشین تر ار از برون سپاری آن است.اما اگر قصد برون سپاری پروژه خود را دارید سایت کافه پروژه برای انجام پروژه آردوینو بصورت تجاری و دانشجویی مجریان با تجربه ای دارد که میتواند شما را در انجام پروژه هایتان یاری نماید.

مقدمه ای بر چرایی نوشتن این مقاله :

امروز یک آموزش بسیار ابتدایی در مورد آردوینو چیست برای شما آماده کرده ام؟ در این آموزش اصول اولیه آردوینو را برای مبتدیان توضیح خواهم داد. من این آموزش را می نویسم زیرا درخواست های زیادی از کاربران دریافت کردم که در آنها سؤالاتی مانند آردوینو چیست؟ تفاوت بین آردوینو و PIC چیست؟ چگونه از آردوینو استفاده کنیم؟ و غیره. بنابراین به فکر نوشتن این موضوع افتادم. این یک آموزش بسیار ابتدایی است، بنابراین اگر از قبل با این برد آشنا هستید و پاسخ این سوال ساده را می دانید آردوینو چیست؟ پس می توانید از این آموزش عبور کنید، اما ممکن است با دوباره خواندن این متن و آموزش، چیزی جدیدی از آن به دست آورید.

آردوینو چیست؟

  • آردوینو چیزی نیست جز یک برد میکروکنترلر ساده که معمولاً در پروژه‌های مهندسی که نیاز به اتوماتیک کردن چیزی وجود دارد، استفاده می‌شود.
  • شما می توانید سنسورها را با این برد متصل کنید، می توانید موتورها را با این برد به حرکت درآورید، می توانید سوئیچ ها را به آن وصل کنید و غیره.
  • در دوران قدیم، مردم از کلیدهای ساده برای روشن کردن یک لامپ استفاده می کردند، بنابراین مثل اینکه شما روی سوئیچ کلیک کنید و لامپ روشن باشد، مدار کاملاً ساده ای بود، پس از آن رله ها اختراع شدند و سپس مهندسان از مدارات تایمر ۵۵۵ به منظور روشن کردن چراغ ها در زمان خاصی استفاده کردند. اما مدارهای تایمر ۵۵۵ از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند، بنابراین در نهایت مهندسان میکروکنترلرهایی را اختراع کردند که در آنها پایه های OUTPUT و INPUT ساده وجود دارد، بنابراین اکنون اگر می خواهید نور را در زمان مشخصی روشن کنید، فقط کافی است لامپ را به پایه خروجی وصل کنید. میکروکنترلر و سپس برنامه نویسی انجام دهید و یک تایمر اضافه کنید تا به طور خودکار لامپ روشن شود.
  • قابل ذکر است که برای یادگیری آردوینو باید از اهمیت این برد در انجام پروژه های برق آشنا شوید تا با انگیزه و هدف بالاتری به فراگیری آن بپردازید.

مزیت میکروکنترلر :

  • بنابراین، مزیت میکروکنترلر این است که مدار بسیار ساده و کوچک است. علاوه بر این، انعطاف پذیر است، فرض کنید می خواهید زمان روشن کردن لامپ را تغییر دهید، سپس کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی کدنویسی را تغییر دهید و آن به راحتی تغییر خواهد کرد. اما در مدارهای تایمر ۵۵۵ برای انجام این کار باید قطعات را تغییر دهید.
  • حالا استفاده از میکروکنترلر و همچنین فایده آنها را می دانیم اما موضوع این است که آردوینو چیست؟ در میکروکنترلرهایی مانند PIC یا Atmel، یک اشکال کوچک وجود دارد.
  • فرض کنید می خواهید روی PIC کار کنید، ابتدا باید مدار اصلی آن را طراحی کنید، همچنین باید یک مدار پاور برای تامین برق آن طراحی کنید و پس از آن برای آپلود کد در آن، باید یک پروگرمر/رایتر نیز بخرید. بنابراین، ابتدا باید کد میکروکنترلر PIC را بنویسید و بعد از آن باید کد را با استفاده از پروگرمر در آن آپلود کنید و سپس میکروکنترلر PIC را دوباره در مدار قرار داده و آزمایش کنید که بسیار طولانی است.
  • به هر حال، در حال حاضر پروگرمرهای پیشرفته ای مانند PICkit2 و PICkit3 را می توان روی برد وصل کرد، اما همچنان باید مدار اصلی را طراحی کنید تا به نتیجه نهایی برسیم، برای انجام پروژه با PIC یا میکروکنترلر Atmel باید لحیم کاری و غیره انجام دهید.

مزایای برد آردوینو : 

  • اما در مورد برد آردوینو اینطور نیست، آردوینو برنامه نویس و مدار اصلی را در آن تعبیه کرده است. بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که به سادگی آردوینو را از طریق کابل usb به کامپیوتر خود وصل کنید، نرم افزار آن را دریافت کنید و شروع به آپلود کد کنید و همچنین شروع به تست کنید.
  • بنابراین، نیازی به قطع برق یا انجام کاری ندارید، فقط کد را آپلود کرده و آزمایش کنید. علاوه بر این، ابزارهای بسیار کارآمدی نیز دارد که با استفاده از آنها می توانید خروجی خود را به راحتی آزمایش کنید. برد آردوینو همچنین دارای پین هایی است که می توانید به سادگی دستگاه های خود را روی آن ها وصل کنید و می توانید آنها را روشن یا خاموش کنید. بنابراین، توانمندی تیم آردوینو برای ارائه یک برد ساده که همه چیز روی آن است، در اختیار ما است.
  • یکی دیگر از مزایای آردوینو این است که به دلیل محبوبیت تمام قطعات الکترونیکی، کتابخانه های آردوینو نیز رایگان است و با استفاده از آنها می توانید به راحتی آن قطعه الکترونیکی را با آردوینو راه اندازی کنید. منبع باز آن است و از این رو روز به روز در حال توسعه است.

انواع بردهای آردوینو :

  • طیف وسیعی از بردهای آردوینو به صورت آنلاین موجود است، برد اصلی آردوینو Arduino UNO نام دارد که بیشترین استفاده را در پروژه ها دارد.
  • Arduino UNO در مجموع دارای ۱۳ پین دیجیتال و ۶ پایه آنالوگ است که برای اتصال سنسورها به آنها استفاده می شود.
  • فرض کنید پروژه ای دارید که در آن می خواهید ۳۰ سنسور را به هم متصل کنید، پس چه کاری باید انجام دهید؟ اکنون باید یک برد آردوینو دیگر به نام Arduino Mega 2560 بخرید. این برد حدود ۷۰ پین روی خود دارد که می تواند به عنوان خروجی یا ورودی استفاده شود و از این رو می توانید به راحتی سنسورهای خود را وصل کنید.
  • علاوه بر این، آردوینو شیلد های مختلفی مانند شیلد اترنت آردوینو نیز توسعه داده است. با استفاده از این شیلد می توانید دسترسی به اینترنت از طریق اترنت را برای پروژه خود فراهم کنید.
  • آنها دارای شیلد Wifi Arduino هستند که برای دسترسی Wifi به پروژه شما استفاده می شود.
  • آنها همچنین شیلد آردوینو GSM را برای اهداف GSM یا GPRS توسعه داده اند، به طور خلاصه طیف گسترده ای از بردهای آردوینو به صورت آنلاین موجود است.
  • بنابراین اینکه کدام برد آردوینو را باید بخرید به نیازهای پروژه شما بستگی دارد.

چگونه از آردوینو استفاده کنیم؟

  • حالا فکر می کنم شما متوجه شده باشید که ایده اصلی آردوینو چیست؟ و چرا اینقدر محبوب است؟ بنابراین اکنون اجازه دهید نگاهی به نحوه استفاده از آردوینو بیاندازیم.
  • هنگامی که برد آردوینو خود را سفارش می دهید، بسته ای مشابه تصویر زیر دریافت خواهید کرد:

برد آردوینو چیست

  • به همراه این جعبه، کابل USB را نیز دریافت خواهید کرد، حالا برد آردوینو خود را از این جعبه خارج کرده و کابل را به آن وصل کنید، آردوینو را به کامپیوتر خود متصل کرده. اکنون شما آماده شروع کار بر روی آن هستید.
  • برای اتصال آردوینو به کامپیوتر خود باید درایورهای آردوینو را در ویندوز نصب کنید.
  • این همه ی آموزش امروز است، امیدوارم مقداری از دانش خود را منتقل کرده باشم. اکنون شما اصول اولیه آردوینو را می دانید، یعنی آردوینو چیست؟ و چرا باید از آردوینو استفاده کرد.

در اینجا به پایان بخش آموزش آیدورنو رسیدیم امیدوارم که این مطالب براتون مفید بوده باشه.منتظر آموزش های بعدی ما باشید.خیلی خوشحال میشیم اگر در رابطه با این مطلب نظرتون رو ثبت بفرمایید.تشکر

نویسنده : محسن فراهانی

کاربردهای آردوینو برای انجام پروژه ها :

آردوینو یک ابزار بسیار کاربردی برای انجام پروژه الکترونیک ، انجام پروژه طراحی مدارات pcb ، انجام پروژه طراحی مدارهای واسط ، انجام پروژه مدار الکتریکی ، انجام پروژه مدار منطقی ، انجام پروژه مدارها ، سیستم های مجتمع CMOS و انجام پروژه ساخت می باشد.

انجام پروژه با نرم افزارهای دیگر مهندسی برق :

نرم افزارهای زیادی برای انجام پروژه های مهندسی برق موجود هستند که میخواهیم برخی را در اینجا نام ببریم .این نرم افزارها خدمات دیگر کافه پروژه در حوزه مهندسی برق و الکترونیک هستند نیز هستند.از جمله این نرم افزارها که پروژه های برق را انجام میدهند عبارتند از  : انجام پروژه مولتی سی ، انجام پروژه Hspice ، انجام پروژه Pspice ، انجام پروژه LTspice ، انجام پروژه PSIM ، انجام پروژه اتوکد الکتریکال ، انجام پروژه ADS ، انجام پروژه متلب ، انجام پروژه AVR ، انجام پروژه VHDL ،  انجام پروژه رزبری پای ، انجام پروژه اورکد ، انجام پروژه سیلواکو ، انجام پروژه ماکسول ، انجام پروژه دیگسایلنت ، انجام پروژه LabVIEW ، انجام پروژه آلتیوم دیزاینر ، انجام پروژه HFSS ، انجام پروژه Eplan ، انجام پروژه CST Studio Suite ، انجام پروژه PLS ، انجام پروژه PS CAD ، انجام پروژه کیدنس ، انجام پروژه اورکد ، انجام پروژه Automation Studio ، انجام پروژه دیالوکس ، انجام پروژه LOGO Soft Comfort و …

، 

پیشنهاد : اگر شما مسلط به آردوینو هستید و به دنبال انجام پروژه با این نرم افزار می باشید میتوانید به صفحه استخدام فریلنسر آردوینو و درصورتی که در حوزه الکترونیک و نرم افزارهای دیگر آن مهارت دارید به صفحه استخدام فریلنسر الکترونیک مراجعه نمایید و اطلاعات لازم در این حوزه و نحوه همکاری با کافه پروژه را مطالعه کنید.

سایت کافه پروژه علاوه بر انجام پروژه های آردوینو ، انجام تحقیق علمی ، انجام مقاله کنفرانسی  و انجام سمینار کارشناسی ارشد در حوزه آردوینو را نیز انجام می دهد که میتوانید با سفارش تحقیق در این حوزه نیز با سایت همکاری نمایید.

برخی از پروژه هایی که در کافه پروژه با حوزه ها و نرم افزارهای مختلف انجام می شوند :

در اینجا به پایان بخش آموزش آردوینو رسیدیم امیدوارم که این مطالب براتون مفید بوده باشه.منتظر آموزش های بعدی ما باشید.خیلی خوشحال میشیم اگر در رابطه با این مطلب نظرتون رو ثبت بفرمایید.تشکر

فریلنسر هستید و مهارت انجام پروژه ای را دارید؟

اگر شما فریلنسر هستید و توانایی انجام پروژه ای را در یک رشته یا حوزه ای خاص دارید برای فعالیت در سایت کافه پروژه و کسب درآمد می توانید در سایت ثبت نام کنید و پروژه هایی با مهارت انتخاب خود را مشاهده کنید.جهت ثبت نام و ثبت رزومه خود در سایت از طریق دکمه پایین صفحه در سایت عضو شوید.

نحوه سفارش پروژه در سایت کافه پروژه :

اگر پروژه ای دارید که میخواهید آن را برون سپاری کنید کافی است در سایت کافه پروژه ثبت نام کنید و پروژه خود را ثبت نمایید.پروژه شما هر چه که باشد حتما مجری برای آن وجود دارد.جهت ثبت نام و ثبت سفارش پروژه خود برروی دکمه زیر کلیک نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *