آموزش نصب نرم افزار GIS

سایت کافه پروژه درنظر دارد با توجه به درخواست های کاربران عزیز آموزش نرم افزار GIS را بصورت گام به گام در سایت قرار داده تا بتواند گامی کوچک در راه گسترش فرهنگ آموزش و یادگیری بردارد. در قسمت قبل به معرفی سامانه اطلاعات جغرافیایی GIS پرداختیم و در این قسمت از آموزش با نحوه نصب نرم افزار gis آشنا خواهید شد.

لازم به ذکر است این آموزش برای دانشجویانی که میخواهند انجام پروژه دانشجویی خود را خودشان به عهده بگیرند بسیار پایه ای و مناسب است.انجام پروژه توسط خود شخص همیشه دلنشین تر ار از برون سپاری آن است.اما اگر قصد برون سپاری پروژه خود را دارید سایت کافه پروژه برای انجام پروژه GIS بصورت تجاری و دانشجویی مجریان با تجربه ای دارد که میتواند شما را در انجام پروژه هایتان یاری نماید.

آنچه گذشت:

در مبحث قبل به بررسی مفهوم GIS و همچنین سیر شکل گیری علم و پیشرفت و کاربرد های آن پرداختیم،متوجه شدیم که GIS هر سامانه ای است که از داده های مکانمند استفاده می کند و معروف ترین شرکت در زمینه این علم شرکت Esri  بوده است.

حالا در این قسمت می خواهیم یکی از پرکاربرد ترین نرم افزار های این شرکت را دانلود و نصب کنیم تا در ادامه بتوانیم به بررسی کاربرد های این علم بپردازیم.

این نرم افزار غالبا برای انجام پروژه  های زمین شناسی ، انجام پروژه های مهندسی عمران و انجام پروژه های جغرافیا کاربرد دارد.

نصب نرم افزار GIS:

نرم افزار Arc Gis Desktop :

یکی از نرم افزار های پر قدرت و کاملا پر کاربرد در زمینه علم GIS این نرم افزار است.ابزار های کاربردی در زمینه داده های مکانی و همچنین وجود برخی ابزار ها برای علم سنجش از دور،امکان فراخوانی نقشه های آنلاین،امکان کد نویسی و همچنین افزونه جذاب Arc Scene برای سه بعدی سازی داده ها از امکانات این نرم افزار است.

برای دانلود این نرم افزار (وتقریبا بیشتر نرم افزار ها)  بهترین سایت،مورد زیر است که دستور نصب و کرک نرم افزار نیز به طور کامل توضیح داده شده است اما برای راحتی کار در ادامه توضیح داده می شود.

https://soft98.ir/software/engineering/3526-arcgis.html

پس از دانلود نرم افزار ابتدا باید آنرا در مسیر دلخواه آنزیپ کنید.

سپس فایل به دست آمده را اجرا کرده و در مسیر پیش فرض یا دلخواه نصب کنید.مسیر نصب را به یاد داشته باشید چون مهم است.

نصب نرم افزار gis

پس از نصب نرم افزار را اجرا نکنید.

حالا نرم افزار آماده برای کار است.

برای اطمینان آنرا اجرا کنید

مراحل نصب نرم افزار GIS

در ابتدا نرم افزار برای شما تقریبا ساده تر خواهد بود و ابزار های مورد استفاده باید فعال شوند. اما همین ابتدا به معرفی آن ها نمی پردازیم تا گیج کننده نباشد،در طی کار به این موارد می پردازیم .همچنین معرفی منو ها مثل  ابزار ها در هنگام کار خواهد بود.اما برای شروع ،بهتر است توجه کنید که سه قسمت مهم نرم افزار قسمت های زیر است و همین ابتدا به آن ها می پردازیم.

آموزش گام به گام نصب نرم افزار gis

  • قسمت TABLE OF CANTENTS :در این قسمت لایه های اضاف شده نمایش داده خواهد شد.
  • آموزش تصویری نصب gis
  • قسمت CATALOG :این قسمت برای مدیریت فایل ها کاربرد خواهد داشت.

آموزش نصب جی آی اس

  • قسمت SEARCH که برای ابزار و داده ها استفاده خواهد شد.

آموزش مراحل تصب جی آی اس

در بین منوها نیز، خوب است بدانید با کمک منو FILE پروژه ها را ذخیره،باز و یا ایجاد خواهیم کرد.

آموزش نحوه نصب جی آی اس

در قسمت های بعد ابتدا نگاهی به مباحث اولیه خواهیم داشت و سپس دیتاها را فراخوانی خواهیم کرد.

نکته : انجام پروژه Geostudio نیز یک برای انجام پروژه های مهندسی عمران همانند نرم افزار GIS کاربردیست .

انجام پروژه با نرم افزار gis :

همچنین آنطور که مشخص است این علم در بیشتر رشته های دانشگاهی به خصوص انجام پروژه شهرسازی ، انجام پروژه نقشه برداری ، انجام پروژه مهندسی آب ، انجام پروژه سازه ، انجام پروژه معماری و انجام پروژه محیط زیست و حتی موارد دیگر مثل انجام پروژه بهداشت کاربرد دارد.

واضح هست فقط نام بردن موارد بالا بیانگر قدرت این سامانه نیست بنابر این در ادامه کاربرد ها و نرم افزار های مربوطه به شکل عملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد : اگر شما مسلط به GIS هستید و به دنبال انجام پروژه با این نرم افزار می باشید میتوانید به صفحه همکاری با ما در انجام پروژه GIS مراجعه نمایید و اطلاعات لازم در این حوزه و نحوه همکاری با کافه پروژه را مطالعه کنید.

سایت کافه پروژه علاوه بر انجام پروژه با نرم افزار gis ، انجام تحقیق ، انجام مقاله  و انجام سمینار در حوزه gis را نیز انجام می دهد که میتوانید با سفارش تحقیق در این حوزه نیز با سایت همکاری نمایید.

برخی از پروژه هایی که در کافه پروژه با نرم افزارهای مختلف میتوانید سفارش دهید :

انجام پروژه سنجش از دور

انجام پروژه گوگل ارث

انجام پروژه گوگل مپر

انجام پروژه اتوکد

انجام پروژه اپنسیس

انجام پروژه هوافضا

در اینجا به پایان بخش آموزش gis رسیدیم امیدوارم که این مطالب براتون مفید بوده باشه.منتظر آموزش های بعدی ما باشید.خیلی خوشحال میشیم اگر در رابطه با این مطلب نظرتون رو ثبت بفرمایید.تشکر

نویسنده : سجاد آشیان

فریلنسر هستید و مهارت انجام پروژه ای را دارید؟

اگر شما فریلنسر هستید و توانایی انجام پروژه ای را در یک رشته یا حوزه ای خاص دارید برای فعالیت در سایت کافه پروژه و کسب درآمد می توانید در سایت ثبت نام کنید و پروژه هایی با مهارت انتخاب خود را مشاهده کنید.جهت ثبت نام و ثبت رزومه خود در سایت از طریق دکمه پایین صفحه در سایت عضو شوید.

نحوه سفارش پروژه در سایت کافه پروژه :

اگر پروژه ای دارید که میخواهید آن را برون سپاری کنید کافی است در سایت کافه پروژه ثبت نام کنید و پروژه خود را ثبت نمایید.پروژه شما هر چه که باشد حتما مجری برای آن وجود دارد.جهت ثبت نام و ثبت سفارش پروژه خود برروی دکمه زیر کلیک نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *