سوالات متداول در رابطه با نحوه کار با سایت کافه پروژه

چگونه سفارش پروژه خود را ثبت کنم؟

برای ثبت سفارش پروژه خود ابتدا باید در سایت عضو شوید.بعداز عضویت در سایت یک پنل کاربری پیشرفته به شما اختصاص می یابد که از طریق آن می توانید پروژه ثبت کنید ، پروژه های خود را مدیریت کنید و یا برای پروژه های دیگران درخواست پیشنهاد قیمت دهید.جهت آموزش گام به گام ثبت سفارش پروژه در سایت به صفحه آموزش نحوه ثبت پروژه در کافه پروژه مراجعه نمایید:

 

چگونه مجری با تخصص مدنظر خودم را پیدا کنم؟

بعداز ثبت نام و ورد به پنل کاربری بخشی بعنوان ثبت پروژه جدید وجود دارد که از آن طریق می توانید پروژه خود را ثبت نمایید.در زمان ثبت پروژه شما مهارت موردنظر را برای انجام پروژه خود انتخاب می نمایید.

بعداز ثبت پروژه مجریان دیگر که در حوزه مهارت هایی که تعیین کرده اید پروژه شما را مشاهده می کنند و می توانند برای پروژه شما پیشنهاد قیمت ثبت کنند.برای اینکه سریعتر بتوانید مجری مدنظر خود را پیدا کنید در بهتر است در قسمت دعوت از مجری که در پنل سایت در صفحه پروژه رفته و لیست مجریان سایت با تخصصی که تعیین کردید را مشاهده کنید.در این قسمت شما می تواند با دعوت از مجریان با سابقه و بعد مکالمه در مورد انجام پروژه با یکی از آنها توافق کنید و کار خود را به او بسپارید.

چطور از بین پیشنهاد قیمت‌های ارائه شده برای پروژه
بهترین را انتخاب کنم؟

زمانی که پروژه را ثبت می کنید ممکن است پیشنهاد قیمت های زیادی برای پروژه شما ارسال شود.اما برای انتخاب مجری بهتر از نکات زیر را درنظر بگیرید :

قیمت پیشنهادی مجری باید معقول باشد:

از آنجایی که سایت کافه پروژه یک سایت مناقصه ای و رقابتی است قطعا قیمتها هم رقابتی خواهد بود و مجریان سعی می کنند با قیمت کمتر و معقول تر رضایت شما را جلب نمایند به همین خاطر قیمت های داخل سایت از قیمت های بیرون و شرکتهای دیگر که بصورت حضور کار می کنند پایینتر است..پس شما با تعیین یک بازه قیمتی مناسب برای پروژه خود مجریان را به انجام پروژه ترقیب نمایید.

مجریان با سابقه را انتخاب نمایید:

به دلیل اینکه زمان برای شما قطعا اهمیت دارد پس سعی کنید مجریانی را انتخاب کنید که قیمت و رزومه مناسبی دارند.مجری که قیمت مناسبی دارد اما هیچ رزومه ای در سایت ندارد سپردن پروژه به وی از ریسک بالاتری نسبت به سپردن پروژه به مجری با سابقه دارد .ممکن است قیمت مجری تازه کار در سایت پایینتر باشد اما شما باید سعی کنید با توجه به بودجه و رزومه مجری را انتخاب نمایید.

قبل از واگذاری پروژه به مجری با او صحبت کنید:

قبل از واگذاری یک پروژه با وی درمورد نحوه انجام و مسائل فنی کامل صحبت کنید و مطمئن شوید که کار را خوب متوجه شده و میتواند آن را به نتیجه برساند.حال این موضوع میتواند برای مجریان تازه وارد به سایت هم صدق کند تا شما متوجه شوید که توانایی انجام پروژه را دارند یا خیر.

چه معیارهایی را برای موفقیت پروژه مد نظر داشته باشم؟

اگر میخواید احتمال موفقیت پروژه خود را بالا ببرید معیارهای زیر را درنظر بگیرید:

قیمت پایین را معیار انتخاب مجری قرار ندهید

زمانی که پروژه ای را تعریف می کنید ممکن است قیمت های مختلفی از سمت مجریان مختلف به شما پیشنهاد گردد.کارفرما باید دقت نماید که تنها قیمت پایین معیار خوبی برای انتخاب مجری نمی باشد.سعی شود قیمت بهمراه رزومه مجری و صحبت های تکمیلی با مجری مدنظر قرار بگیرید.تعامل با مجری و رزومه و همچنین قیمت مناسب میتواند به شما اطمینان دهد که پروژه شما با موفقیت به انجام خواهد رسید.

پیش از انتخاب مجری رزومه او را بررسی کنید

یکی از موارد حیاتی برای موفقیت پروژه انتخاب مجری مناسب برای کار است.ممکن است مجری قیمت مناسبی پیشنهاد دهد اما رزومه خوبی نداشته باشد پس باید صحبتهای بیشتری با وی انجام شود تا بتوان به اون اعتماد کرد.انتخاب مجریان با رزومه خوب و مشاهده نظرات دیگر کارفرمایان درمورد آن مجری می تواند برای شما راه گشا باشد.بخشی در سایت وجود دارد که رزومه مجری و تعداد پروژه های انجام شده و نظرات و امتیازات کاربران دیگر به وی و همچنین تعداد پروژه هایی که با کارفرما به اختلاف خورده و علت آن چه بوده را می توانید مشاهده کنید.

در طول مدت زمان انجام پروژه پیگیر باشید

زمانی که مجری خاصی را برای پروژه خود انتخاب می کنید حتما پیگیر انجام پروژه بصورت دوره ای باشید تا مجری به شما از مراحل انجام شده پروژه گزارش دهد و همچنین سعی کنید که دائما به سایت سر بزنید و پیامهای مجری را بررسی کنید و سوالات مجری را بی جواب نگذارید تا مجری القا نشود که کار توسط کارفرما رها شده و از اهمیت و ارزش زیادی برایش برخوردار نیست.برای باخبر شدن از پیامهایی که ممکن است مجری برای شما ارسال کند میتوانید ربات تلگرام کافه پروژه را در تلگرام خود فعال نمایید که آموزش آن در پنل مدیریت موجود است.همچنین هر پیامی از سمت مجری برای شما ارسال گردد برای شما ایمیل می شود.پس با چک کردن ایمیل ها هم میتواند از پیام های مجری بدون مراجعه دائمی به سایت باخبر شود.

اگر کار واجب و خاصی با مجری دارید میتوانید از سیستم پیامک فوری سایت هم استفاده کنید تا به گوشی مجری پیامکی مبنی بر مراجعه فوری به سایت ارسال شود و میتوانید انجام این کار را از مجری هم بخواید تا درصورت پیشامدن سوال یا مورد خاصی بتواند سریعا شما را باخبر کند تا به سایت مراجعه کنید.

مشورت با پشتیبانی و داوری سایت
اگر در حین انجام پروژه با مجری به مشکلی خوردید و نمیتوانید آن را حل کنید میتوانید به پشتیبانی یا داوری سایت مراجعه کنید تا به شما مشاوره لازم داده شود.

امنیت مالی کارفرما برای پروژه های من چطور تامین می شود؟

در کافه پروژه وقتی روی قیمت یک پروژه توافقی صورت میگیرد کارفرما هزینه را به حساب سایت و نه به حساب مجری واریز می کند.و پس از اتمام پروژه و تحویل کار میتواند درصدی یا کامل هزینه را برای مجری آزاد نماید.همچنین می توان پرداخت پروژه ها را بصورت درصدی با توافقی که با مجری انجام می شود انجام داد.کارفرما میتواند برای انجام پروژه از مجری تقاضای ضمانت اجرا نماید.ضمانت اجرا بخشی از مبلغ پروژه می باشد که مجری برای اینکه به کارفرما تضمین انجام کار را بدهد به حساب سایت واریز می کند.درصورت عدم انجام پروژه وجه گروگذاری شده توسط مجری به خیریه داده می شود.و درصورت انجام صحیح کار هزینه به مجری عودت داده خواهد شد.

ضمانت اجرا (ضمانت تخصص) چیست و چه شرایطی دارد؟

ضمانت اجرا یک نوع تضمین توسط مجری یا فریلنسر پروژه است که برای اطمینان خاطر کارفرما در سایت گروگذاری می شود.زمانی که مجری و کارفرما روی انجام یک پروژه به توافق می رسند کارفرما می تواند برای اطمینان از انجام پروژه از مجری بخواهد تا بخشی از وجه پروژه را برای تضمین انجام پروژه در سایت گروگذاری نماید.درصورت موافقت مجری این وجه در نزد سایت به امانت می ماند تا بعداز انجام پروژه و تایید توسط کارفرما هزینه به حساب مجری برگشت داده شود.

درصورتی که مجری کار را نتواند تحویل دهد این وجه به حساب مجری برگشت داده نخواهد شد.کافه پروژه این وجه را به کارفرما هم نمی دهد و آن را به امور خیریه اختصاص خواهد داد.

توضیحات بیشتر را در اینجا بخوانید

چگونه بعنوان فریلنسر یا مجری دورکار در سایت مشغول به فعالیت شوم؟
سایت کافه پروژه با فراهم کردن محیط و پلاتفرمی حرفه ای و بسیار کاربرپسند آماده همکاری با متخصصین رشته های مختلف دانشگاهی همچون مهندسی برق ، کامپیوتر ، عمران ، مکانیک ، معماری ، شیمی و … و رشته هایی همچون علوم انسانی ، حسابداری ، علوم تجربی ، هنر و … و همچنین افرادی با تخصص و ماهر در حوزه نرم افزارهای مختلف مانند متلب ، spss ، فتوشاپ ، اتوکد ، اکسل ، اکسس و ….و افرادی با تخصص در زبانهای برنامه نویسی مانند پایتون ، سی شارپ ، جاوا ، سی پلاس پلاس ، اسمبلی و … و هر نوع تخصص دیگر می باشد.
اگر مهارتی دارید که برای دیگران مفید است حتما در سایت کافه پروژه می توانید کسب درآمد کنید.

توضیحات بیشتر و نحوه فعالیت در سایت بعنوان فریلنسر را در اینجا بخوانید

نحوه فعال سازی ربات تلگرام در کافه پروژه چگونه است؟
بات تلگرام کافه پروژه به شما کمک میکند تا از همه رویدادهای سایت در رابطه با خودتان ، پروژه هایتان ، پیشنهادهایی که برای پروژه های دیگر کاربران ارسال کردید و پیام های کاربران دیگر مرتبط با شما در تلگرام با خبر شوید.جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از نحوه فعالسازی آن به صفحه آموزش فعالسازی ربات تلگرام در کافه پروژه مراجعه نمایید.
نحوه پذیرش کار و آزادسازی وجه توسط کارفرما برای مجری(فریلنسر)

بعداز سفارش پروژه و انجام پروژه توسط مجری کار ، کارفرما باید وجه توافقی را برای مجری (فریلنسر) کار آزاد نماید تا سایت آن وجه را به حساب مجری منتقل کند.

برای این کار در صفحه گفتگوی پروژه، دکمه “پذیرش تمام یا بخشی از پروژه” را انتخاب کنید. پس از آن به صفحه ‌ای منتقل می‌شوید که می‌توانید مشخص کنید که چند درصد از وجه برای مجری آزاد شود. گزینه پرداخت درصدی برای پروژه‌هایی است که هزینه آن به صورت فاز به فاز پرداخت می‌شود. بعد از ثبت درصد با انتخاب دکمه “به مجری پرداخت شود” وجه به حساب کاربری مجری منتقل می گردد.

برای مشاهده راهنمای تصویری آزادسازی وجه به صفحه راهنمای نحوه آزادسازی وجه توسط کارفرما برای مجری مراجعه نمایید.

چطور میتونم پروژه قبول کنم و انجام بدم؟

هر کاربری در سایت کافه پروژه قادر به ارسال پیشنهاد قیمت برای پروژه ها و قبول آنهاست.

برای مشاهده راهنمای نحوه ارسال پیشنهاد برای پروژه ها و قبول آنها به صفحه چطور میتونم پروژه قبول کنم و انجام بدم؟ مراجعه نمایید.