کاربرد نرم افزار رویت برای پروژه های دانشجویی

برای مدل‌سازی اطلاعات ساختمان در رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک به استفاده از یک نرم‌افزار کاربردی نیاز داریم. Revit بهترین نرم‌افزار برای انجام و اجرای طرح‌های دانشجویی است. اگر می‌خواهید مدل‌سازی و طراحی ساختمان به‌آسانی امکان‌پذیر باشد استفاده از این محصول کاربردی را در اولویت قرار دهید. مستندسازی و طراحی به کمک رویت در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. به‌علاوه، محدودیتی برای استفاده از نرم افزار رویت برای پروژه های دانشجویی در رشته‌های مختلف وجود ندارد.

اهمیت استفاده از رویت در پروژه‌های دانشجویی

بدون تردید، مدل‌سازی اطلاعات ساختمان یا BIM یک نوآوری کلیدی در قرن ۲۱ به حساب می‌آید. دلایل مختلفی وجود دارد که استفاده از این محصول در پروژه‌های دانشجویی و بزرگ را ضروری می‌کند. اگر هنوز نمی‌دانید که چرا انجام پروژه دانشجویی رویت بهترین گزینه برای صرفه‌جویی در انرژی و زمان شما است به موارد زیر دقت داشته باشید.

قابلیت پیش نمایش خانه آینده در مدل سازی سه بعدی

دانشجویان معماری و عمران به‌خوبی می‌دانند که استفاده از یک ابزار مفهومی برای طراحی تا چه اندازه بر افزایش کیفیت کار آن‌ها تاثیر می‌گذارد. به کمک نرم‌افزار Revit زمان لازم برای طراحی نقشه اولیه کاهش می‌یابد. بعد از آن، می‌توانید بر اساس استانداردهای کلیدی تغییرات لازم را در طرح ایجاد کنید. با استفاده از نرم افزار رویت برای پروژه های دانشجویی، استاد شما می‌تواند پیش‌نمایش طرح خانه آینده را در کوتاه‌ترین زمان بعد از اجرا مشاهده کند. به دلیل ایجاد نماهای سه‌بعدی، محدودیتی برای اعمال تغییرات جدید در طرح وجود ندارد. قادر هستید بدون انجام کارهای تکراری، تغییرات کلیدی را در اسرع وقت انجام دهید.

انجام پروژه با رویت ، دقت و سرعت مرحله طراحی و پیش‌نویس طرح‌های معماری را افزایش می‌دهد. به کمک این نرم‌افزار می‌توانید تمام اتصالات، بخش‌های مرتفع و قسمت‌های مختلف ساختمان را به‌صورت هوشمند به یکدیگر متصل کنید. در صورت اعمال تغییر در هر یک از بخش‌ها، این نرم‌افزار به‌صورت خودکار سایر مولفه‌ها را به‌روز کرده و این تغییرات بر کل طراحی تاثیر مثبت می‌گذارد.

ارائه اسناد با کیفیت

ارائه اسناد با کیفیتقابلیت طراحی سه‌بعدی این امکان را فراهم می‌کند که بعد از سفارش کار دانشجویی رویت، طراح اصلی بتواند مناطق پر‌ازدحام و بخش‌های شلوغ سازه را به‌دقت شناسایی کند.‌ پس فرایند حل این مشکل در زمانی کوتاه انجام خواهد شد. نرم‌افزار برای شما این امکان را فراهم می‌کند که جمع‌آوری و مستندسازی اطلاعات و داده‌های ساختمانی را بدون خطا و با‌کیفیت بالا انجام دهید.لازم به ذکر است که انجام پروژه دیزاین بیلدر نیز همچون رویت در بین دانشجویان رشته معماری محبوب بوده برای طراحی های مختلف از این نرم افزار نیز استفاده میگردد.

کتابخانه وسیع و دارای پارامترهای ساختمانی متنوع

کتابخانه گسترده این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که بدون محدودیت به اجزای پارامتریک برای طراحی دسترسی داشته باشید. محدودیتی برای تغییر هر یک از این اجزا وجود ندارد و تغییرات در کوتاه‌ترین زمان اعمال خواهد شد. می‌توانید اجزای دلخواه را در فمیلی‌های سفارشی ذخیره کنید؛ پس، برای استفاده از نرم افزار Revit برای پروژه های دانشجویی در طراحی پروژه‌های جدید برای استفاده از آنها با مشکل روبرو نمی‌شوید.

انعطاف پذیری بالا

نرم‌افزار‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای طراحی بخش‌های مختلف ساختمان استفاده کنید؛ اما Revit تنها نرم‌افزاری است که امکان ذخیره تمام داده‌های پروژه بر روی یک فایل را فراهم می‌کنند. این مزیت باعث می‌شود که چندین کاربر بتوانند به‌صورت همزمان روی پروژه کار کنند. ایجاد هر یک از تغییرات جدید روی فایل قبلی ذخیره شده و با سایر اطلاعات ترکیب می‌شود.

مزایای مدل سازی پارامتریک در انجام پروژه های دانشجویی

مزایای مدل سازی پارامتریک در انجام پروژه های دانشجوییپارامترهای قابل‌تنظیم موجود در Revit این امکان را فراهم می‌کند که دانشجو بتواند برای هر یک از اجزا و ویژگی‌های مختلف ساختمان پارامترهای خاصی تعریف کنند. این پارامترها می‌توانند شامل تعداد مصالح، جنس و ابعاد بخش‌های مختلف باشتد. با تعرفه‌های پویای این محصول کاربردی ارتباط بین اجزا و مولفه‌های مختلف آسان‌تر می‌شود. می‌توانید در مدل‌سازی ترکیبات مختلف از تغییرات دقیق استفاده کنید. بررسی تاثیر ناشی از تغییر پارامترها روی مدل‌ها یکی دیگر از مزایای مدل‌سازی پارامتریک با رویت است. با این ویژگی مطمئن خواهید بود تغییرات به‌‌درستی اعمال شده‌اند. یه‌علاوه، اجرای خودکار تغییرات در تمام مدل‌ها از بروز خطای انسانی جلوگیری می‌کند.در کارهای ساختمانی علاوه بر طراحی و مدل سازی داخلی ساختمان ، انجام پروژه نقشه کشی نیز حائز اهمیت است که باید دانشجویان معماری و نقشه کشی ساختمان آن را نیز فراگیرند.

مراحل طراحی پیش ساخته به کمک Revit

دانشجویان می‌توانند از این نرم‌افزار برای مدل‌سازی قطعات پیش‌ساخته نیز استفاده کنند. منظور ما از قطعات پیش‌ساخته درحقیقت کف، سقف، دیوار و سایر اجزا است. با استفاده از نرم افزار رویت علاوه بر تعیین دقیق ابعاد برای بخش‌های مختلف ساختمان، اطلاعات کاربردی درباره نحوه توزیع نور، سیستم‌های الکتریکی و HVAC وجود دارد. تنظیمات موجود در این قسمت امکان تعیین جنس مصالح، نوع پوشش‌های حرارتی و تعداد لایه‌ها را برای شما فراهم می‌کند. فراموش نکنید که تنظیمات باید با نیازهای پروژه و استانداردهای آن هماهنگ باشند. انطباق طرح‌های پیش‌ساخته با طراحی کلی ساختمان به این معنی است که ابعاد و تاثیرات نوری طرح با سایر اجزا تطابق دارد. امکان ثبت و ذخیره مستندات ساختمان مانند نقشه‌های اجرایی و مواد مورد‌نیاز برای قطعات پیش‌ساخته در نرم‌افزار وجود دارد.

تجسم سه بعدی نور در پروژه های دانشجویی

تجسم سه بعدی نور در پروژه های دانشجویییکی از بخش‌های کلیدی که برای دانشجویان معماری اهمیت دارد تجسم سه‌بعدی نور است. به کمک نرم‌افزار می‌توانید نورپردازی در ساختمان‌ها به‌صورت واقعی و دقیق انجام دهید. در گام اول، باید مکان مناسبی برای نورپردازی انتخاب کنید. این قسمت می‌تواند شامل درب، پنجره، سقف یا سایر عناصر موجود در ساختمان باشد. حالا نوبت به اضافه کردن منبع نور در نرم افزار رویت می‌رسد. در این نرم‌افزار محدودیتی برای اضافه کردن لامپ‌ها، نوارهای LED، انواع تجهیزات نوری و چراغ‌ها وجود ندارد.یکی از نرم افزارهای بسیار پرکاربرد برای نورپردازی ساختمان نرم افزار دیالوکس است.انجام پروژه های دیالوکس نیز بسیار به کارهای معماری دانشجویان و مهندسین کمک میکند.

به کمک نرم‌افزار رویت می‌توان زاویه تابش، پارامترهای مختلف مرتبط با نور، شدت نور و رنگ آن را مشخص کرد. در تجسم سه‌بعدی می‌توانید مدل‌سازی سایه‌ها را نیز با دقت انجام دهید. Revit به شما کمک می‌کند که سایه اجسام و عناصر موجود در مدل مورد‌نظر را در ساعت مختلف شبانه‌روز یا شرایط آب‌و‌هوایی مختلف مدل‌سازی کنید. با بررسی سایه‌ها به کمک نرم افزار رویت می‌توان از توزیع مناسب نور در ساختمان مطمئن شد.

نقش کتابخانه جامع Revit در طراحی های دانشجویی

تنوع عناصر موجود در این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند که در طراحی دیوارها، درب‌ها، سقف، ستون‌ها، پله‌ها، نمای بیرونی و پنجره‌ها با مشکل روبرو نشوید. این عناصر از نظر ابعاد با یکدیگر متفاوت هستند و می‌توانید بر اساس نوع پروژه خود گزینه مناسب را انتخاب کنید. پارامترهای موجود در کتابخانه امکان تغییر ابعاد بخش‌های مختلف، جنس مصالح و رنگ آن‌ها را ساده می‌کند. عناصر موجود در کتابخانه رویت با استانداردهای صنعتی و ملی سازگار هستند. مطمئن باشید که طراحی شما با مقررات سازگاری دارد.

به کمک این قابلیت کاربردی شرایط برای ایجاد طرح‌های انعطاف‌پذیر و متنوع فراهم است. شما می‌توانید هر زمان، تغییرات دلخواه را در پروژه ایجاد کنید. مهم‌تر از همه، امکان ایجاد افزونه‌ها و ابزارهای مخصوص به کتابخانه وجود دارد. پس در طراحی پروژه‌های خاص با محدودیت روبرو نمی‌شوید.

راهنمای انتخاب مرکز مناسب برای سفارش پروژه دانشجویی

راهنمای انتخاب مرکز مناسب برای سفارش پروژه دانشجوییبرای سفارش پروزه دانشجویی در مرحله اول باید یک سایت معتبر انتخاب کنید. زیرا، مسئولیت طراحی اصولی و تحویل به‌موقع کار بر عهده تیم آن مجموعه خواهد بود. ممکن است هنگام طراحی، اعمال بعضی تغییرات ضروری باشد، تیم مجموعه باید با صبر و حوصله، صحبت های شما را بشنود و تغییرات را به‌درستی اعمال کند.

حتی ممکن است بعد از دریافت طرح اولیه متوجه شوید برخی قسمت های آن با نیاز و درخواست شما تناسب ندارد. در چنین مواردی، باید مرحله ویرایش طرح با استفاده از نرم افزار رویت برای پروژه های دانشجویی انجام شود. برخی سایت‌ها تنها به دلیل سودجویی و کسب درآمد بیشتر، وظیفه خود در قبال مشتریان را به‌درستی انجام نمی دهند. دانشجویان در چنین شرایطی ناچار هستند برای اصلاح کار هزینه اضافی بپردازند. برای اینکه با چنین مشکلی روبرو نشوید قبل از سفارش پروژه به مجموعه مورد‌نظر، از طریق بررسی میزان رضایت سایر کاربران و کارنامه کاری آن‌ها اصلاعات کاملی کسب کنید.

اگر جواب درستی برای سوالات خود پیدا نکرده‌اید با تیم کارشناسی و مشاوره صحبت کنید. این مرحله، به شما کمک می‌کند که عملکرد مشاوران و نحوه پشتیبانی آن‌ها را ارزیابی کنید. در انتها، باید به سراغ بررسی و مطلعه تعرفه انجام پروژه‌ها بروید. بهتر است که ابتدا کیفیت کار مجموعه مورد‌نظر را با سایر رقبا بررسی کرده، سپس، قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید.

اگر زمان کافی برای پروژه‌های دانشجویی یا انجام پروژه های دانشجویی معماری خود ندارید یا میزان تسلط شما به این نرم‌افزار کم است نگران نباشید. با خیال راحت پروژه‌های خود را به تیم ما بسپارید. می‌توانید پروژه‌های دانشجویی خود را در کوتاه‌ترین زمان با بالاترین کیفیت دریافت کنید. با استفاده از خدمات این سایت علاوه بر برخورداری از زمان کافی برای بررسی طرح اولیه از مزایای مختلفی مانند پشتیبانی و مشاوره قوی در کنار اصلاح یا ویرایش طرح اولیه بهره‌مند خواهید شد.

جمع بندی

با استفاده از نرم افزار رویت برای پروژه های دانشجویی ‌می‌توانید کار خود را در کوتاه‌ترین زمان با کیفیت بالا انجام دهید. برای دانشجویان نرم افزارهای مشابه دیگری وجود دارد که با آن می توانند پروژه های ساختمانی و طراحی خود را انجام دهند.از جمله آنها انجام پروژه با نرم افزار گرس هاپر ، انجام پروژه با نرم افزار اسکچاپ و انجام پروژه با نرم افزار اتوکد می باشد.کتابخانه گسترده این محصول باعث می‌شود که در انتخاب اجزا و قطعات مختلف با مشکل روبرو نشوید. با ترسیم نورپردازی سه‌بعدی و سایه‌ها می‌توانید از توزیع مناسب نور در کل ساختمان مطمئن شوید. به‌علاوه، امکان افزودن ابزارها و افزونه‌های مختلف به نرم‌افزار وجود دارد. با ذخیره این داده‌ها در فمیلی‌های سفارشی برای طراحی‌های بزرگ و خاص با محدودیت روبرو نخواهید شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *