بازار کار رویت در ایران و خارج (شرایط استخدام رویت کار)

نرم‌افزار رویت یکی از محصولات کاربردی و پرطرفدار در حوزه معماری و عمران است. می‌توانید از این نرم‌افزار برای ترمیم جزئیات ساختمانی، تهیه نقشه‌های مهندسی و ایجاد مدل‌های سه‌بعدی استفاده کنید. کاربردهای متنوع این محصول نقش کلیدی در افزایش محبوبیت آن در سطح جهان داشته است. اگر به دنبال یادگیری یک مهارت برای ورود به بازار کار و کسب درآمد هستید Revit بهترین گزینه است. استخدام رویت کار به‌صورت دورکاری، فریلنسری، دانشجویی و انجام تمرین امکان‌پذیر است. طبیعی است که با ورود سریع به بازار کار علاوه بر افزایش مهارت، مسیر موفقیت خود را کوتاه‌تر کرده و آینده شغلی شما را تضمین می‌شود.

بررسی بازار کار نرم‌افزار رویت برای چه افرادی مناسب است؟

از این نرم‌افزار کاربردی بیشتر در حوزه انجام پروژه های معماری، انجام پروژه های عمران، تاسیسات و انحام پروژه های برق استفاده می‌شود. دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و شاغلان در این حوزه‌ها بهترین گزینه برای بررسی بازار کاری نرم‌افزار  رویت هستند. اگر به دنبال انتخاب شغل پردرآمد و مرتبط با رشته تحصیلی خود هستید با یادگیری این نرم‌افزار و ورود سریع به بازار کار به هدف خود خواهید رسید. امروزه، استفاده از مهارت مهندسان در حوزه‌های مختلفی مانند تری دی مکس، اتوکد و رویت به یکی از روش‌های کلیدی برای آنجام پروژه‌های طراحی و کسب درآمد تبدیل شده است.

شرکت‌ها و دفاتر مهندسی نیز به دنبال جذب نیروهای متخصص مسلط به نرم‌افزارهای طراحی هستند. توصیه ما این است که از طریق شرکت در دوره‌های مختلف، مطالعه و تمرین، میزان تسلط خود به نرم‌افزار Revit را افزایش دهید. در این صورت، در انتخاب شغل مناسب نیز موفق‌تر خواهید بود.

بازار کار رویت در ایران

ورود به بازار کار در ایران با سایر کشورها متفاوت است. مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها نیز انتخاب شغل مناسب و کسب درآمد به یک چالش جدی تبدیل می‌کند. با‌این‌حال، چندین راهکار ساده وجود دارد که مسیر شغلی شما را هموار می‌کند. برای مثال، افراد دارای تخصص و مهارت شانس بیشتری برای موفقیت در فرآیند استخدام رویت کار در شرکت‌های دولتی، خصوصی و دفاتر مهندسی دارند. زیرا، استفاده از نرم‌افزار معماری و طراحی Revit به یکی از بخش‌های کلیدی در دفاتر مهندسی، شرکت‌های معماری. بخش‌های تاسیسات و مشاغل وابسته به برق مکانیک و غیر تبدیل شده است.

با یک مقایسه ساده متوجه می‌شوید که بازار کاری این نرم‌افزار در ایران بهتر از سایر رشته‌ها است. زیرا، این نرم‌افزار کمک می‌کند به‌جای صرف وقت و انرژی زیاد برای تدوین پروژه‌ها به‌صورت سنتی، مدل‌سازی و تهیه نقشه‌ها در چند مرحله و توسط رویت انجام شود. با توجه به، تسلط کم غلب دانشجویان فارغ‌التحصیلان و فعالان حوزه‌های مهندسی در ایران به این نرم‌افزار، بازار کاری  این رشته در کشور ما در مقایسه با اروپا و آمریکا مطلوب‌تر است. به‌علاوه، علاقه‌مندان می‌توانند پروژه‌های رویت را به‌صورت دورکاری و فریلنسری انجام دهند؛ پس، دانشجویان نیز می‌توانند از این مهارت به‌عنوان منبعی مطمئن برای کسب درآمد استفاده کنند. حتی اگر در یک شرکت مشغول به کار هستید، می‌توانید از مهارت خود به‌عنوان منبع برای کسب درآمد بیشتر کمک بگیرید.

بازار کار رویت در خارج کشور

بازار کار رویت در خارج کشور

اگر به دنبال یادگیری یک مهارت برای تسهیل مسیر مهاجرت خود هستید، اطلاع از بازار کاری کشورهای مختلف برای شما اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اطلاع از بازار کاری سایر کشورها و نحوه استخدام فریلنسر رویت تنها به این مورد محدود نمی‌شود. زیرا، آگاهی از نیاز کاری سایر کشورها به شما کمک می‌کند از طریق جستجو در سایت‌های مختلف و دورکاری به درآمد دلاری برسید. با اطلاع از میزان نیاز کشورهای خارجی به استخدام رویت کار در حوزه‌های مختلف مهندسی می‌توانید آینده شغلی بهتری برای خود ایجاد کنید.

علی‌رغم اینکه، نرم‌افزار رویت در ایران تازه به حوزه‌های مهندسی وارد شده، استفاده از این محصول در کشورهای توسعه‌یافته مانند استرالیا، آمریکا و کانادا قدمت بیشتری دارد. اما این سابقه طولانی به معنی اشباع و عدم نیاز به استفاده از متخصصین مجرب در خارج کشور نیست؛ زیرا، بیشتر شرکت‌های معماری، عمرانی، تاسیساتی و نقشه‌کشی در کشورهای اروپایی و آمریکایی به دنبال جذب نیروهای متخصص و حرفه‌ای هستند.

اگر می‌خواهید مسیر مهاجرت و ورود به بازار کاری خود را هموار کنید تسلط به این نرم‌افزار کارساز خواهد بود. زیرا، مدل‌سازی اطلاعات و استخدام متخصص رویت از بخش‌های اصلی و بسیار مهم اصول طراحی در حوزه‌های راه‌سازی، سدسازی، تاسیسات و ساختمان‌سازی کشورهای توسعه‌یافته به حساب می‌آید. برای مثال، در کانادا استفاده از این نرم‌افزار طراحی در مقایسه با نرم‌افزارهای دیگر رواج بیشتری دارد، پس ورود به بازار کار برای شما راحت‌تر می‌شود. به‌علاوه، هزینه بالای طراحی با سایر نرم‌افزارهای شناخته‌شده، تقاضا برای استفاده از آنها را کاهش می‌دهد.

یکی از شرط‌های اصلی برای ورود به شرکت‌های معتبر فعال در حوزه تاسیسات یا عمران و اشتغال در خارج کشور، تسلط به نرم‌افزار رویت است. اما فراموش نکنید ورود به بازار کاری رشته‌های مهندسی در خارج کشور بسیار سخت و پیچیده بوده و به تجربه و مهارت فراوان نیاز دارد. از طریق شرکت در دوره‌های معتبر، تمرین و تلاش، کسب مهارت کافی امکان‌پذیر خواهد شد.

شرایط استخدام رویت کار

شرایط استخدام رویت کار

در سال‌های اخیر، استخدام رویت کار به اولویت اصلی شرکت‌های تاسیساتی و معماری داخلی و خارجی تبدیل شده است. به همین دلیل، اغلب دانشجویان و فارغ‌التحصیلان حوزه معماری و تاسیسات برای طراحی و مدل‌سازی از نرم‌افزار Revit استفاده می‌کند اما، از نظر شرکت‌ها، رویت کار حرفه‌ای فردی است که تسلط کافی به این نرم‌افزار داشته باشد. شرکت‌های مهندسی علاقه دارند با فردی همکاری کنند که انجام پروژه در بخش‌های مختلف اعم از نما و طراحی داخلی را کوتاه‌ترین زمان ممکن امکان‌پذیر کند. برای اینکه در انجام پروژه رویت دورکاری یا حضوری با مشکل روبرو نشوید اطلاع از شرایط انتخاب متخصص مسلط به نرم‌افزار Revit ضروری خواهد بود. شما برای اشتغال و کسب درآمد از طریق رویت باید واجد شرایط زیر باشید:

تسلط مهارت بالا در استفاده از نرم‌افزار رویت

در گام اول، شرکت‌ها از طریق مصاحبه میزان توانایی فرد را ارزیابی می‌کنند. میزان تسلط متقاضی به رویت و توانایی کار با آن شرط اصلی برای استخدام به حساب می‌آید. شما باید اطلاعات کافی درباره هر کلید و ابزار موجود در این نرم‌افزار داشته باشید. در گام بعد، باید بدانید که Revit از چه بخش‌هایی تشکیل شده است. پاسخ‌های شفاف و دقیق نشان‌دهنده میزان تسلط شما به محیط کاربری نرم‌افزار، کلیدها، منوی داخلی و سایر موارد خواهد بود. این مهارت و تسلط نیز از طریق آموزش اصولی و تمرین به دست می‌آید.

تسلط به مدل سازی و طراحی پروژه به کمک نرم افزار Revit

تسلط به مدل سازی و طراحی پروژه به کمک نرم افزار Revitدر مرحله بعد برای استخدام رویت کار ، نوبت به ارزیابی مهارت عملی متقاضی در طراحی و مدل‌سازی می‌رسد. در این مرحله، کارشناسان بخش استخدام بررسی می‌کنند که متقاضی می‌تواند مرحله طراحی و مدل‌سازی را به‌طور واقعی و عملی انجام دهد یا خیر. موفقیت در این مرحله رابطه مستقیمی با تعداد پروژه‌های انجام‌شده متقاضی دارد. بدون شک، با انجام پروژه‌های بیشتر و تمرین زیاد به مهارت و تسلط بالاتری دست پیدا می‌کنید.

ارائه مدرک معتبر

ارائه مدرک معتبر رویتاغلب شرکت‌ها برای استخدام نیروی کاری خود برای انجام پروژه اتوکد و رویت ، ارائه مدرک معتبر را در اولویت قرار می‌دهند. حالا ممکن است که شما به‌صورت تجربی و بدون شرکت در دوره‌های آموزشی به نرم‌افزار مسلط شده باشید، آیا در چه حالتی راهی برای استخدام وجود دارد؟ بله، می‌توانید با ارائه نمونه کارهای قوی و عملکرد مطلوب در دو مرحله قبل، احتمال استخدام خود را افزایش دهید. با‌این‌حال، توصیه ما این است که برای هموارسازی مسیر استخدام خود حتما در دوره‌های معتبر آموزش Revit شرکت کنید.

روش های مختلف استخدام به عنوان متخصص رویت

مرحله استخدام رویت کار در دسته چالش‌برانگیزترین مرحله برای نیروی متخصص و کارفرما قرار می‌گیرد. خوشبختانه، اغلب کارفرمایان برای استفاده از مهارت نیروهای متخصص در شرکت خود روش‌های مختلفی در نظر گرفته‌اند. در مرحله اول، شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های مختلف کاریابی یا روزنامه‌ها، شرکت‌های فعال حوزه معماری، تاسیسات و برق نیازمند به استفاده از متخصصین رویت را انتخاب کنید. از طریق مراجعه حضوری به این دفاتر، شرکت در مصاحبه و ارائه نمونه کار مسیر برای استخدام و اشتغال شما هموار می‌شود.

در سال‌های اخیر، به دلیل افزایش تقاضا برای برون سپاری کار رویت مسیر برای اشتغال به‌صورت دورکاری و پروژه‌ای نیز فراهم شده است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت‌های معتبر داخلی و خارجی اطلاعات کافی درباره استخدام دورکاری متخصص Revit کسب کنید. بعد از ارسال رزومه و تایید آن توسط کارفرما محدودیتی برای کار نخواهید داشت.

یکی از مزیت‌های اصلی استخدام رویت کار در منزل این است که هیچ محدودیت زمانی برای انجام پروژه‌های خود ندارید. با استخدام به‌صورت دورکاری نیاز نیست که راس ساعت معین در شرکت حضور داشته باشید. می‌توانید در کنار انجام سایر پروژه‌های کاری، تحصیلی و حتی امور منزل مرحله طراحی و مدل‌سازی را انجام دهید.

یکی دیگر از گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار می‌گیرد استخدام رویت کار و استخدام فریلنسر اتوکد به‌صورت پاره‌وقت است. کار پاره‌وقت می‌تواند به‌صورت حضوری یا دورکاری باشد. این گزینه برای دانشجویان و افراد مشغول به کار در سایر شرکت‌ها مناسب به نظر می‌رسد. شرکت‌ها نیز از طریق استخدام رویت کار پاره وقت می‌توانند پروژه‌های طراحی خود را با هزینه کمتر انجام دهند.

عوامل موثر بر قیمت پروژه رویت

بررسی قیمت پروژه‌های رویت برای شرکت‌های معماری، تاسیساتی و برای متخصصان این حوزه اهمیت زیادی دارد. قبل از هر چیز باید بدانید که امکان اجرای پروژه‌های رویت به‌صورت تخصصی، صنعتی و دانشجویی فراهم است که هزینه استخدام یک متخصص Revit برای پروژه‌های دانشجویی در مقایسه با پروژه‌های صنعتی و تخصصی کمتر خوهد بود.

در برخی موارد، دانشجویان علی‌رغم تاکید اساتید برای استفاده از این نرم‌افزار هنکام اجرای پروژه‌ها و تمرین‌های خود با مشکل روبرو می‌شوند. در چنین مواردی می‌توانید برای کاهش هزینه استخدام فریلنسر رویت و تمرینات خود از سایت‌های معتبر و افراد متخصص کمک بگیرید. آن‌ها معمولا به ازای دریافت هزینه مناسب، پروژه‌های شما را انجام می‌دهند.

قبل از انجام پروژه رویت فریلنسری باید بدانید که عوامل زیر بر قیمت نهایی کار تاثیر می‌گذارند:

  • میزان مهارت طراح: هرچه طراح سابقه و مهارت بیشتری داشته باشد هزینه انجام پروژه افزایش می‌یابد.
  • مقیاس طراحی: پروژه‌های رویت دارای مقیاس زیاد با هزینه بالاتری انجام می‌شوند؛ زیرا، طراح باید وقت و انرژی بیشتری برای انجام پروژه صرف کند.
  • نحوه دریافت پروژه: طبیعی است که هزینه انجام پروژه توسط نیروی دورکار، فریلنسر و نیروهای حضوری مشغول به کار در شرکت با هم فرق دارد.
  • نوع پروژه: هزینه اجرای پروژه‌های صنعتی و تخصصی در مقایسه با انجام تمرین در رویت و سفارش کار دانشجویی بالاتر است.
  • جزئیات مدل‌سازی و کیفیت رندرینگ: اگر پروژه شما جزئیات زیادی دارد و کیفیت بالای رندر برای شما در اولویت است برای استخدام رویت کار باید هزینه بیشتری بپردازید.

اگر برای انجام پروژه‌های صنعتی، تخصصی، دانشجویی و کلاسی خود با نرم‌افزار Revit به مشکل برخورده‌اید، یا زمان کافی برای انجام پروژه های خود ندارید، نگران نباشید. تیم مجموعه ما به شما کمک می‌کند که سفارش مدل‌سازی و طراحی‌های سه بعدی با تری دی مکس و رویت خود را در کوتاه‌ترین زمان و با مناسب‌ترین هزینه انجام دهید. یکی از مهم‌ترین مزایای استخدام مجری رویت این است که پروژه‌های شما با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت انجام خواهد شد.

جمع بندی

استخدام رویت کار به یکی از بخش‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف مهندسی مانند معماری، تاسیسات، برق و انجام پروژه های مکانیک تبدیل شده است. با تسلط به این نرم‌افزار علاوه بر کاهش زمان لازم برای طراحی می‌توانید مسیر مناسبی برای کسب درآمد ایجاد کنید. اگر به دنبال یک منبع درآمد دلاری یا یک مسیر مطمئن برای مهاجرت هستید شرکت در دوره‌های آموزش Revit بهترین گزینه خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *