تحلیل آماری ضریب همبستگی پیرسون

این آموزش توسط سایت کافه پروژه برای ارتقای سطح علمی دانشجویان و علاقه مندان به نرم افزار spss تنظیم شده و هدفش آشنایی با آزمون های موجود در  این نرم افزار و نحوه انجام این آزمون ها و کمک به دانشجویان و پژوهشگران برای حل مسائل تحقیقی با استفاده از آزمون های این نرم افزار است  لذا به جهت گستردگی مطالب  در چندین قسمت درحال برگذاری هست.و در هر قسمت بطور جداگانه آموزش های لازم داده خواهد شد

ضریب همبستگی پیرسون

ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از آمار اس پی اس اس

تحلیل داد ها با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس

در قسمت قبل با چگونگی انجام فرضیه اصلی آشنا شدیم در این قسمت ادامه انجام فرضیه ها را دنبال می کنیم

فرضیه چهارم:

۴- تاثیرحمایت سرپرست بررفتارشهروندی بانقش میانجی عدالت سازمانی کارکنان آموزش وپرورش شیروان

در ادامه قصد داریم آموزش نرم افزار spss و انجام پروژه با نرم افزار spss را به شما ارائه دهیم.لطفا تا پایان با ما همراه باشید و آموزش های ما را دنبال نمایید.

جدول ۴-۷- نتایج تحلیل رگرسیون همزمان رفتار شهروندی بر اساس حمایت سرپرست و عدالت سازمانی(مدل)

خطای استاندارد ضریب اصلاح شده ضریب تعیین  ضریب رگرسیون مدل
۵.۹۸۸۹۰ .۷۰۸ .۷۱۲ .۸۴۴a ۱

در جدول فوق می­توان ضریب همبستگی، و ضریب تعیین و ضریب اصلاح شده را می توان مشاهده کردکه درجدول مدل که تنها مدل ایجاد شده می­باشد حمایت سرپرست و عدالت سازمانی وارد معادله شده اند. این متغیرها قادر بوده به میزان ۷۱/۰ رفتار شهروندی   را پیش بینی کند.پس ضریب تعیین آن ۷۱/۰ درصد می باشد

پیشنهاد نرم افزار مشابه  : برای انجام پروژه های تحلیل آماری نرم افزار دیگری وجود دارد که همانند spss کارایی بالایی دارد.پروژه اکسل محبوبیت زیادی در بین محققین و دانشجویان دارد و بسیاری از شرکتها از این نرم افزار برای کارهای آماری خود استفاده می کنند.

با دیگر خدمات سایت کافه پروژه آشنا شوید :

انجام پروژه یادگیری ماشین

انجام پروژه شبکه عصبی

انجام پروژه اتوکد

انجام پروژه اندروید

انجام پروژه کامسول

انجام پروژه پایتون

انجام پروژه gis

انجام پروژه fpga

انجام پروژه hspice

ادامه آموزش را دنبال نمایید…

جدول ۴-۷- نتایج تحلیل رگرسیون همزمان رفتار شهروندی بر اساس حمایت سرپرست و عدالت سازمانی(ضرایب)

سطح معناداری t ضرایب استاندارد ضرایب غیراستاندارد متغیر پیش بین متغیر ملاک
Beta B خطای استاندارد
.۰۰۰

 

.۰۰۴

 

.۰۰۰

 

/

 

 

۴.۹۲۶

 

۲.۹۱۹

 

۷.۰۴۳

 

 

 

 

.۲۵۵

 

.۶۱۷

 

 

۱۱.۴۲۵

 

.۵۵۵

 

.۸۵۴

 

 

 

۲.۳۱۹

 

.۱۹۰

 

.۱۲۱

 عدد ثابت

 

حمایت سرپرست

         

عدالت سازمانی

در جدول فوق می توان  ضرایب غیر استاندارد و ضریب استاندارد را  می توان  مشاهده کرد

در تحلیل نتایج جدول رگرسیونی از ضریب بتا استفاده می کنیم. ضریب بتا عددی بین ۰ تا ۱ است، بدین صورت که هرچه قدر ضریب بتا به یک نزدیکتر باشد رابطه قوی تری بین متغیر مستقل و وابسته وجود دارد. همانطور که در جدول فوق  دیده می شود، ضریب بتا برای متغیر عدالت سازمانی  بیشترین مقدار در بین متغیرها )ضریب بتا ۶۱/۰( را کسب کرده است که نشان می دهد در بین این دو   متغیر، متغیر عدالت سازمانی  بیشترین تاثیر را بر متغیررفتار شهر وندی  می گذارد

بنابراین با توجه به نتایج به دست آمده از جدول ضرایب می­توان اظهار داشت که متغیر عدالت سازمانی از بین متغیرهای حمایت سرپرست و عدالت سازمانی ،  در نمونه مورد بررسی چون سطح معناداری آن کمتر از ۵/۰ است قادر به پیش بینی بیشتر متغیر رفتار شهر وندی  می­باشد. با توجه به نتیجه بدست آمده می­توان اظهار داشت که فرضیه پژوهشی تایید شده است. در ستون معنی داری میزان معنی داری برابر با ۰۰۰/۰ بوده که نمایانگر معنی داری این تغییرات می باشد

نکته: یک دیگر از خدماتی که توسط سایت کافه پروژه ارائه می شود کار ریوایز مقاله است. جهت ریوایز مقاله خود نیازمند آموزش کافه پروژه از ابتدا ملاحظه نمایید جهت مشاهده و آموزش های مرتبط با این پروژه  لازم است کلمه آموزش پروژه ریوایز مقاله را در بخش جستجو وارد نمایید و اینتر بزنید.همیچنین در کافه پروژه میتوانید اقدام به سفارش مقاله مروری نمایید تا بهترین نویسندگان به شما قیمت دهند و کارتان را انجام دهند.

فرضیه های فرعی:

زمانیکه تلاش  می کنیم چیزی را از آنچه شنیده ایم یا خوانده ایم تبیین کنیم و با استفاده از آمون مناسب تحلیل  کنیم ، اولین قدم که انجام می دهیم این است که چند پارامترها یا صحنه ها و غیره را با یکدیگر مرتبط کنیم و سپس ادامه دهیم. همبستگی به معنای پیدا کردن ارتباط بین دو متغیر و ضرایب همبستگی برای یافتن ارتباط بین دو متغیر است. بهترین  ضریب همبستگی،ضریب همبستگی پیرسون است. این آزمون  معمولاً در رگرسیون خطی استفاده می شود.

در این پژوهش نیز ما با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون ما این فرضیه ها را تحلیل می کنیم

فرضیه اول:

حمایت سازمانی بر عدالت سازمانی تاثیر مثبت ومعنی داری دارد..

نکته : سایت فریلنسینگ کافه پروژه یکی از بزرگترین سایتهای سفارش پروژه تحلیل آماری در ایران است که از وجود صدها فریلنسر متخصص کارهای آماری بهره می برد.جهت سفارش پروژه رایگان ثبت نام نمایید و پروژه خود را ایجاد کنید

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان حمایت سازمانی و عدالت سازمانی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۹۱۷** حمایت سازمانی و عدالت سازمانی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که حمایت سازمانی بر عدالت سازمانی تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر حمایت سازمانی بر عدالت سازمانی در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۹۱/۰ می باشد.

فرضیه دوم:

حمایت  سازمانی بر  رضایت شغلی تاثیر مثبت ومعنی داری دارد..

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان حمایت سازمانی و رضایت شغلی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۸۸۶** حمایت سازمانی و رضایت شغلی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که حمایت سازمانی بر رضایت شغلی تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر حمایت سازمانی بر رضایت شغلی در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۸۸/۰ می باشد.

فرضیه سوم:

حمایت سازمانی بررفتارشهروندی سازمانی تاثیرمثبت ومعنی داری دارد..

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان حمایت سازمانی و رفتارشهروندی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۸۴۵** حمایت سازمانی و رفتارشهروندی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که حمایت سازمانی بر رفتارشهروندیتاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر حمایت سازمانی بر رفتارشهروندیدر سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۸۴/۰ می باشد.

فرضیه چهارم:

حمایت  سرپرست بر عدالت سازمانی تاثیر مثبت ومعنی داری دارد

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان حمایت  سرپرست و عدالت سازمانی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۸۴۷** حمایت  سرپرست و عدالت سازمانی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که حمایت  سرپرست بر عدالت سازمانی تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر حمایت  سرپرست بر عدالت سازمانی در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۸۴/۰ می باشد.

فرضیه پنجم:

حمایت سرپرست بر رضایت شغلی  تاثیر مثبت ومعنی داری دارد..

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان حمایت سرپرست و رضایت شغلی  

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۸۰۵ حمایت سرپرست و رضایت شغلی  

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که حمایت سرپرست بر رضایت شغلی  تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر حمایت سرپرست بر رضایت شغلی  در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۴۸/۰ می باشد.

فرضیه ششم:

حمایت سرپرست بر رفتارشهروندی سازمانی تاثیر مثبت ومعنی داری دارد..

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان حمایت سرپرست و رفتارشهروندی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۷۷۸** حمایت سرپرست و رفتارشهروندی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که حمایت سرپرست بر رفتارشهروندی تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر حمایت سرپرست بر رفتارشهروندی در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۴۸/۰ می باشد

فرضیه هفتم:

عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مثبت ومعنی داری دارد..

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۸۳۳** عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۸۳/۰ می باشد.

فرضیه هشتم:

رضایت شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر مثبت ومعنی داری دارد..

جدول ۴-۸ ضریب همبستگی پیرسون میان رضایت شغلی و  رفتار شهروندی سازمانی

ضریب معنی داری ضریب همبستگی متغیرها
.۰۰۰ .۸۸۹** رضایت شغلی و  رفتار شهروندی سازمانی

نتایج آزمون در جدول ۴-۸ نشان می دهد که رضایت شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی تاثیر معنادار   دارد؛ بنابراین فرضیه صفر ۰H رد و فرضیه جایگزین۱H تأیید می گردد. همان طوری که جدول نشان می دهد، تاثیر رضایت شغلی بر رفتار شهروندی سازمانی در سطح اطمینان ۹۹/۰و سطح خطای کوچک­تر از ۰۱/۰ معنادار است. همچنین ضریب همبستگی جدول فوق برابر ۸۸/۰ می باشد.

پیشنهاد لینک : اگر دنبال کارهای تحقیقاتی در این حوزه هستید و کار نرم افزاری به کارتان نمی آید میتوانید به صفحه انجام تحقیق سایت کافه پروژه مراجعه نماییداگر پروژه شما یک پروژه دانشجویی است حتما ذکر کنید تا بهمراه توضیحات برایتان انجام شود

در ادامه قصد داریم آموزش نرم افزار spss و انجام پروژه با نرم افزار spss را به شما ارائه دهیم.لطفا تا پایان با ما همراه باشید و آموزش های ما را دنبال نمایید.

برای مشاهده همه مطالب آموزشی در این رابطه کلمه آموزش spss را در بخش جستجوی سایت تایپ کرده و اینتر بزنید.

نحوه سفارش پروژه در سایت کافه پروژه :

اگر پروژه ای دارید که میخواهید آن را برون سپاری کنید کافی است در سایت کافه پروژه ثبت نام کنید و پروژه خود را ثبت نمایید.پروژه شما هر چه که باشد حتما مجری برای آن وجود دارد.جهت ثبت نام و ثبت سفارش پروژه خود برروی دکمه زیر کلیک نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *